donderdag 26 januari 2023

Alle adviesgesprekken zitten erop! Deze gesprekken zijn voor ons als juffen enorm leuk om te doen. Voor de kinderen is het spannend. Sommige kwamen erg stil en zenuwachtig binnen. We hopen dat de kinderen trots zijn op zichzelf. Wij zijn super trots op alle kinderen uit de klas. Ze hebben hard gewerkt.

Bij alle vakken zijn we gestart met een nieuw blok en nieuwe thema’s. Hieronder de doelen waaraan we gaan werken.

Bij taal:

• we leren hoe een voltooid deelwoord gevormd wordt;
  • we gaan in stappen leren hoe we het onderwerp en werkwoordelijk gezegde vinden in een zin;
  • we leren wat een betrekkelijk voornaamwoord is.

Met spelling gaan we aan de volgende categorieën werken:

• We leren wat stoffelijk bijvoeglijk naamwoorden zijn;
  • we gaan werken aan dubbelwoorden met voorvoegsel;
  • open en gesloten lettergreep;
  • woorden met een x.

Bij rekenen werken we dit hoofdstuk aan:

• handig optellen en aftrekken met breuken en kommagetallen;
  • delen en vermenigvuldigen met breuken en kommagetallen;
  • we leren hoe een grafiek in elkaar zit, denk aan assenstelsel, coördinaten;
  • we gaan werken met tijd tot honderdsten seconden.

We hebben allemaal een brief ontvangen van leerlingen van een school in Burlington! Deze brief is volledig in het Engels naar de kinderen geschreven. Nu aan de kinderen de taak om een brief terug te schrijven. Het is enorm leuk om te zien dat veel kinderen al zo goed Engels kunnen.

Het thema van IPC is afgerond. We hebben nu 1,5 week om te werken aan ons eigen “Yanomami” dorp. Wat zijn de Yanomami’s?
Waar leven ze? Hoe leven ze? Samen met de ouders hebben we de eindresultaten bekeken.

“Alle remmen los”, is de musical die we hebben gekozen om straks op te voeren. Zo werken we langzaam toe naar het eind van het jaar.