donderdag 30 maart 2023

We merken in de klas dat we toewerken naar de eind CITO. We ronden bij veel vakken een thema of blok af. We starten met herhalingsweken en hebben op 19/20 april de eindcito van groep 8. Dit is voor veel kinderen nog een belangrijk moment op de basisschool. De adviezen zijn gegeven, de kinderen zijn ingeschreven dus zoveel hangt er voor ze niet meer van af. Wel is het fijn wanneer de score van de cito klopt met het advies wat gegeven is! Wanneer je je best doet, dan kan iedereen trots zijn op zichzelf.

Bij rekenen gaan we de komende periode aan de volgende doelen werken:

• verhoudingstabellen;
  • tandwielen, wat is het? hoe werkt het?;
  • breuken, delen en vermenigvuldigen;
  • optellen en aftrekken in delen;
  • grafieken aflezen en maken;
  • werken met passers;
  • omtrek van figuren berekenen;
  • rekenen met tijd.

Met taal en spelling gaan we na de parkeerweek starten met een nieuw thema.
Daarin komen de volgende onderdelen aan bod: woorden met ie/i en woorden met heid/teit
Ook werken we aan inhoudswoorden en een herhaling van zinsontleding.

Met IPC zijn we bezig met de unit: “Zo zien zij de wereld”. Een unit vol kijk op de wereld door de ogen van kunstenaars. Zo hebben we al gewerkt over Rembrand en Van Gogh. Ook is de kunststroom De Stijl al aan bod gekomen.

Gisteren was het eerste deel van het schoolvoetbal-toernooi. Volgende week horen we of de teams een ronde verder mogen.