Groep 8, de tijd vliegt voorbij!

donderdag 8 april 2021

En nu is het alweer april! De tijd vliegt en met groep 8 werken we toe naar het maken van de eind CITO, het oefenen van de musical, het plannen van het eindfeest en we duimen om op kamp te mogen in juni. De leuke, gezellige maanden komen eraan.

Op dinsdagmiddag en donderdagochtend hebben we altijd een gymles van meester Jurjen. In deze gymlessen wordt iedere les iets anders aangeboden. Vaak zijn er in de zaal verschillende vakken met daarin andere activiteiten. Meester Jurjen past zijn lessen aan op de hypes die er zijn bij kinderen.

Zo is er een gymles “super Mario” en een les “Among Us” geweest. We merken dat de leerlingen iedere week met veel plezier naar de gymlessen gaan!

Met IPC sluiten wij bij het thema “zo zien zij de wereld” af. Een thema waarin we veel hebben geleerd over de verschillende kunststromingen en welke invloeden deze hebben gehad op onze wereld. In de klas zagen we bij een aantal leerlingen veel creativiteit boven komen.

Ook gaan we aankomende week herhalen en verdiepen met de doelen die in het afgelopen thema/ blok aan bod zijn geweest.

In de week van 19 april staat de eind CITO gepland. We werken dan drie dagdelen aan de CITO toets. Voor de leerlingen best spannend ook al weten ze al waar ze na de zomer naar toe gaan!