Groep1/2A en Groep 1/2B

donderdag 25 april 2024

Na de vakantie starten we in de groepen 1/2 met ons laatste thema van dit jaar. Het thema ‘Van A naar B’. Bij dit thema staan verschillende vervoermiddelen centraal. De kinderen ontdekken er van alles over: ze experimenteren met onderdelen van auto’s en fietsen we maken treinrails, autobanen, bestuderen verkeersborden. Zo leren we van alles over veiligheid en deelname in het verkeer. Onze centrale themaplaats wordt gebouwd op de gang: we maken met elkaar een fietswerkplaats waar de kinderen leren over gereedschap en fietsonderdelen.

Met rekenen gaan we verder met de getallen, het tellen en we gaan tabellen en grafieken maken en leren aflezen. We gaan ook verder met het splitsen en optel en aftrekproblemen.

Op het gebied van taal zoeken we verdieping in de prentenboeken die aansluiten op het thema en leren we versjes en liedjes. Daarnaast gaan we nadenken over verschillende denkvragen.

Voor de fijne motoriek oefenen we met het knippen, het plakken en het tekenen. Denk daarbij aan vervoermiddelen knutselen met verschillende materialen.

We zullen veel doelen wegzetten in het thema ‘Van A naar B’ en hierbij ook veel vanuit de kinderen laten komen. We sluiten daarmee aan op het aan naar onze vakantiebestemmingen. We laten de Engelse lessen aansluiten bij ons thema.

Kortom, we hebben weer zin in een inspirerend en leerzaam thema!

Voor nu alvast een hele fijne vakantie! Tot maandag 13 mei!

Ayaan, Job, Angelique, Vera