Groepen 1/2a en 1/2b

donderdag 12 oktober 2023

In de kleutergroepen gaan we na de herfstvakantie starten met het nieuwe thema ‘speuren en verzamelen’. Tijdens dat thema maken we een boswachtershuisje in de klas. We gaan aan de slag met natuurlijke materialen en alles wat bij de herfst hoort. De kinderen gaan met het thema aan de slag tijdens het spelen en werken. Dan kunnen ze bijvoorbeeld kiezen voor de onderzoekplaats of boswachter spelen in het boswachtershuisje. We gaan verschillende activiteiten doen in de kring die aansluiten bij de herfst en bij ons thema, bijvoorbeeld splitsen met kastanjes. Daarnaast gaan we een wandeling maken om de natuur verder te ontdekken.

Als Sinterklaas in Nederland is aangekomen, zullen we in de klas ook spelen en werken in het thema “Sinterklaas”. Afhankelijk van wat er speelt gaan we dan ideeën bedenken voor de verschillende hoeken. Misschien de werkkamer van Sinterklaas? Een pakjeskamer of een pepernotenkeuken? Op 5 december zullen we Sinterklaas vieren op school.

De laatste weken voor de kerstvakantie zijn we bezig met alles rondom de kerst. Kerstslingers meten, welke is er langer? Kunnen we zelf de slingers meten? We gaan kerstbomen maken in de bouwplaats, maar ook in het atelier en met ander materiaal in de klas. Kortom, er staan weer een heleboel leuke dingen op de planning.

VP