donderdag 29 oktober 2020

Gym, IPC en toetsen in groep 8

In de klas zijn we gestart met een nieuw thema voor IPC. Het thema heet “weer en klimaat!” Bij dit thema gaan we kijken naar de verschillende weertypen die we kennen. Welke klimaten zijn er op de wereld? Welke invloeden hebben de klimaten op de landen waar het klimaat heerst? En op de mensheid die er leeft? Dit thema zijn we gestart met een missie en een gymles die te maken heeft met weer en klimaat!

Bij dit thema werken we aan het persoonlijk doel SAMENWERKEN! Wat is samenwerken? Hoe werk je goed samen? Wat doen we als het samenwerken niet lukt? En hoe zorgen we ervoor dat we samen tot een eindproduct komen! Veel om aan te werken maar met super interessante opdrachten.

We starten deze week met de CITO toetsen van B8/M8. Hier zullen we 3 weken mee bezig zijn. We maken per dag 1 taak van een toets.  We maken de de toetsen spelling, werkwoordspelling, rekenen en begrijpend lezen. Zorgen jullie ervoor dat de kinderen uitgerust op school komen??

Het werken aan taal, spelling en rekenen gaat deze weken gewoon door. We gaan aan de volgende doelen werken:

Rekenen:

We hebben blok 3 afgesloten en starten met blok 4.

In blok 4 gaan we werken aan:

• het metriek stelsel
  • oefenen we verder met de verhaalsommen
  • optellen en aftrekken met kommagetallen

Spelling:

• we sluiten thema 2 af met een dictee.
  • en oefenen verder aan de categorieën waar we moeite mee hebben.

Taal:

• ook taal sluiten we af met een toets
  • en we gaan verder oefenen met de  toets doelen

In de week van 16 november gaan wij als klas de belastingdienst helpen met een vraagstuk waar zij onze mening over willen hebben! We zijn benieuwd of ze uiteindelijk ons onderzoek gaan gebruiken om een beslissing te nemen.