Informatie start schooljaar

vrijdag 28 augustus 2020

Beste ouders,

Naast de Corona informatie die u deze week via Parnassys heeft ontvangen, zijn er nog een paar andere onderwerpen die we met u delen.

Bezoek huisarts/tandarts etc.
Indien u met uw kind naar een arts moet, dan uiteraard zoveel mogelijk buiten schooltijd. Mocht het onverhoopt onder schooltijd moeten, dan kunt u minimaal 10 dagen van te voren een verzoek indienen bij de directie. Mededelingen op het laatste moment worden genoteerd als ongeoorloofd afwezig. Uiteraard zijn daar uitzonderingen op indien er vanuit urgentie een arts bezocht moet worden.

Ziekmelden
U kunt uw kind telefonisch ziekmelding vanaf 7.45 uur ’s ochtends.

Ventilatie
De ventilatiesystemen van de school zijn in de vakantie gecontroleerd en goed bevonden.

Communicatie
De Parkenpost krijgt dit jaar een andere invulling. Tweewekelijks worden er algemene zaken vanuit directie en IB gecommuniceerd. Daarnaast informeert iedere leerkracht u over het onderwijsinhoudelijke programma in de klas. Zo bent u steeds op de hoogte over de inhoud van ons onderwijs.

Informatieavond
De gebruikelijke informatieavond laten we doorgaan. We ontvangen u op dezelfde avond in 2 groepen. De eerste helft van de groep van 18.30-19.30, de tweede helft van 20.00-21.00 uur. Per kind is er 1 ouder welkom om te voorkomen dat het lokaal te vol wordt met het oog op de 1,5 m. Bij gescheiden ouders dient u derhalve zelf af te stemmen wie er komt. Intekenen kan vanaf maandag aan de buitenzijde van het raam van het lokaal.

Kind-ouder-leerkracht gesprek
Voor het gesprek van de leerkracht met u en uw kind kunt u zich ook aanmelden op het intekenfomulier op het raam van het lokaal. Ter voorbereiding vragen we u het bijgaande formulier met uw kind in te vullen en mee te nemen naar het gesprek.

KOL groep 4-8 2020-2021

KOL onderbouw groep 1-2-3 2020-2021

De gesprekken voor groep 1-2-3-4-8 zijn op 8 september
De gesprekken voor groep 5-6-7 zijn op 10 september

Schoolreisjes
De schoolreisjes zoals die gebruikelijk plaatsvinden in het najaar zijn vooralsnog verplaatst naar voorjaar 2021 i.v.m. Corona.

Klassenshows
De klassenshows gaan dit jaar wel door en worden opgevoerd voor de andere leerlingen van de school. In verband met Corona ontvangen we dit hele schooljaar geen ouders als publiek binnen school. Wellicht wat prematuur, maar wel duidelijk.

Trakteren
Trakteren kan vanaf maandag weer. In verband met de hygiene kiezen we ervoor om alleen voorverpakte traktaties te laten uitdelen. Dus geen zelfgemaakte traktaties met plastic oid.

Thuisblijven bij Corona verschijnselen
Kinderen met Corana verschijnselen in groep 1 en 2 mogen gewoon naar school. Vanaf groep 3 dienen kinderen die verschijnselen vertonen, thuis te blijven.

Geniet van het laatste weekend, dan ontvangen wij u en de kinderen aanstaande maandag weer met een frisse en vrolijke blik.

Namens het team Parkenschool
Ton Markink, interim-directeur