Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden..

dinsdag 23 april 2024

We hebben afgesproken dat we in De Parkenpost vooruitkijken naar de doelen en plannen voor de komende periode, maar omdat ik geen wekelijks bericht stuur waarin teruggeblikt wordt, grijp ik toch deze kans om met jullie te delen wat een mooie dingen er in de afgelopen periode gebeurd zijn. Zo zijn we na een week voorjaarsvakantie met het hele team naar Canterbury geweest. Vanuit een prachtig oud huis hebben we daar het Engelse land, de Engelse taal en de Engelse cultuur verder verkend. Een prachtige bijvangst was het teambuilden dat daar gebeurde. We stonden als team al heel sterk, maar doordat we elkaar beter hebben leren kennen, kunnen we nog beter samenwerken en samen ontspannen. We waren verre van ziek, maar vormen wel een nog beter team dan voor de reis. En daar plukken de kinderen de vruchten van. Door samen Units voor IPC voor te bereiden, Engelse lessen te ontwerpen en resultaten te analyseren zijn we steeds beter in staat om passend onderwijs voor iedereen op De Parkenschool te bieden. Dat we goed op weg zijn, blijkt ook uit de resultaten van de Doorstroomtoets die dit jaar voor het eerst is afgenomen in groep 8. We hebben boven het landelijk gemiddelde gescoord waarbij we voldaan hebben aan het beheersen van de basisvaardigheden, maar ook met een grote groep al op een hoger niveau hebben gescoord. We zijn dan ook erg trots op het resultaat van alle 30 leerlingen uit groep 8! In De Staat van het Onderwijs 2024 die deze week uitkwam vanuit de inspectie van het onderwijs, kwam onder andere naar voren dat er prioriteit nodig is voor pedagogisch-didactisch handelen en ondersteuning van leerlingen. Juist daar zijn wij hard mee bezig en daarom hebben wij er het volste vertrouwen in dat wij niet alleen goed ‘scoren’, maar dat we ook blijven verbeteren. Bij ons op De Parkenschool gaat het goed, maar dat betekent niet dat we niet beter willen worden.

Inge Schoonderwoerd
Directeur