Leerlingenraad

dinsdag 27 september 2022

Op donderdag 15 september jl. hebben we onze eerste Leerlingenraad-vergadering gehad. In de raad zitten 8 kinderen:

Groep 5: Helena en Royan

Groep 6: Jessie en Pelle

Groep 7: Kiki en Jesper

Groep 8: Tijn H en Julotte

Zij vertegenwoordigen hun klasgenoten en denken mee over leuke en goede dingen voor de school. Voor de vergadering vragen ze hun klasgenoten wat er speelt en of ze nog wat moeten bespreken. Ook is er een ideeën/vragenbus in iedere bovenbouwgroep. Na iedere vergadering brengen zij verslag uit in de klas. De vergaderingen worden geleid door juf Arlette.

Uit de vergadering is het volgende gekomen:

• graag wat meer buitenlessen: het streven wordt minimaal 1x per week in iedere groep voorlopig.
  • graag wat meer echte planten in de klas: Heeft u een stekje? De leerlingenraad staat buiten (hoofdingang) op vrijdag 7 oktober om 8.30 uur. U kunt dan bij hen uw stekje inleveren ( het liefst al in een potje). De kinderen verdelen ze over de groepen en hopelijk groeien ze uit tot mooie planten.
  • Kan er ” kunst” komen op de nu nog saaie muur bij de fietsenstalling? Het team gaat nadenken welke mogelijkheden hier voor zijn en komt hier op terug.

De volgende vergadering staat gepland voor 10 november.