Legochallenge voor alle leerlingen

woensdag 15 april 2020

Veel kinderen spelen met Lego, u heeft er vroeger zelf misschien ook wel uren mee gespeeld. Afgelopen zaterdag is het programma Legomasters gestart. Heeft u het toevallig gezien? Wij willen onze kinderen ook uitdagen om een mooi bouwwerk te maken van Lego. Omdat het 12 april de Nationale dag van de Ruimte was, willen we graag een bouwwerk zien in het thema: Ruimtevaart. Misschien een moeilijk woord voor de jongste kinderen, maar woorden als astronaut, raket, heelal, planeten en de zon zijn vast wel bekend. Misschien kunt u samen een mooi filmpje bekijken of heeft u er een boek over. Zoekt u via Google eens op Paxi en ruimtevaart. U vindt er leuke filmpjes die geschikt zijn voor kinderen.

De kinderen kunnen een leuke prijs winnen. Er wordt een prijs uitgereikt in de categorie groep 1-4 en groep 5-8. Wie worden onze Parkenschool Legomasters? Stuur een foto of filmpje op naar averweij@leerplein055.nl met als onderwerp Legochallenge. Omdat dit natuurlijk een leuke opdracht is voor tijdens de meivakantie kunt u het insturen tot 1 mei 2020. Wij wensen jullie veel plezier met het maken en zijn benieuwd naar de resultaten. In de Parkenpost die na de meivakantie uitkomt, worden de prijswinnaars bekend gemaakt.