Net gestart en nu alweer vakantie in groep 6

woensdag 11 oktober 2023

En zo zijn we alweer toe aan de volgende periode van het schooljaar. Het lijkt alsof we nog net gestart zijn. De tijd vliegt voorbij. Na de herfstvakantie starten we voor rekenen/taal/spelling/IPC en Engels aan een nieuw blok of nieuw thema.

Zo staan bij Rekenen cijferend delen, klokkijken (minuten), hoofdrekenen, het metriek stelsel en cijferend rekenen met =/-/x centraal. Veel doelen zullen de kinderen al wel kennen maar er zullen er ook een aantal helemaal nieuw zijn.

Bij taal gaan we het hebben over samenstellingen met bijvoeglijk naamwoorden, werkwoorden die van klank veranderen in de verleden tijd, we oefenen met de persoonsvorm en gaan aan de slag met letterlijke en figuurlijke taal.

Voor spelling oefenen we met de volgende spelling categorieën: de c die klinkt als s of k, woorden met -ig en -lijk, verkleinwoorden en we behandelen de woorden met open en gesloten klank.

Zo hebben we ook al twee provincies behandeld en komen Groningen en Drenthe de aankomende periode aan bod.

Het meest verheugen wij ons op het volgende IPC thema. We gaan het namelijk hebben over chocolade. Zullen we ook iets moeten proeven dit thema?? Voor Engels zijn hier de thema’s food en drink en shopping aan gekoppeld. Misschien gaan we wel een keertje boodschappen doen in het Engels. Mocht u thuis samen tijd hebben probeer eens woorden te oefenen in het Engels die hiermee te maken hebben.

Ook komt de feestmaand weer in zicht. Denk aan sinterklaas (lootjes trekken doen we op 17 november), een bezoek aan de ASK en de kerstviering.