Off we go!

donderdag 15 februari 2024

De komende twee weken hebben de kinderen vakantie. Een mooie periode om te verwerken wat er allemaal geleerd is de afgelopen tijd en een kans om helemaal op te laden voor deel twee van dit schooljaar. Het team kan ook een week bijkomen, maar in de tweede week gaan we weer druk aan de slag. En hoe! Bijna het hele team gaat vier dagen naar Engeland om daar helemaal ondergedompeld te worden in de Engelse taal en cultuur. Hoe beter wij het Engels beheersen, hoe beter we les kunnen geven in het Engels. We gaan ervan uit dat we in juni gekwalificeerd worden als een school waar ‘Vroeg Vreemde Talenonderwijs – Engels'(VVTO-E) gegeven wordt. Daar zijn we al twee jaar druk mee bezig en de aankomende studiereis moet zorgen voor het laatste beetje zelfvertrouwen om een deel van het IPC onderwijs in het Engels te geven vanaf groep 1. Als we toch allemaal samen zijn in die week, nemen we ook de tijd om het jaarplan door te nemen en de tussenresultaten te bespreken. Dat de hele week zorgt voor teambuilding is een prachtige bijvangst en komt natuurlijk ook weer de (leer)sfeer op school ten goede. Alles in het belang van het leren van de kinderen!

Have a nice time and we hoop to see you all again on march the 4th!

Inge Schoonderwoerd