Groep 8: Op naar het laatste deel van het kalenderjaar!

woensdag 25 november 2020

En zo zijn we alweer bijna 4 maanden bezig in groep 8. Wat hebben we met zijn alleen hard gewerkt en dat is zeker terug te zien in de resultaten van de toetsen. We zijn super trots op alle kinderen in onze klas. Ze hebben grote sprongen gemaakt!

De herfst heeft in de klas mooie plaatjes opgeleverd. Zo hebben we een foto challenge gehad in de klas. Dit leverde prachtige plaatjes op. Je zag hoeveel moeite een aantal kinderen gedaan had.  We hebben met 4 verschillende soorten materialen een paddenstoel getekend. Wat een tekentalent hebben we in de groep.

Met rekenen werken we aan de breuken, hoe tellen we breuken op en hoe zat het ook alweer met het aftrekken met breuken. Hebben we deze stappen onder de knie dan komen vermenigvuldigen en delen met breuken er ook nog eens bij. We zien dat de kinderen hier steeds beter in worden en ook de regeltjes/trucjes begrijpen en kunnen toepassen. want….. delen met een breuk is, vermenigvuldigen met het omgekeerde!

Bij taal werken we verder aan het thema reizen, wat betekent het woord primitief? wanneer trekken we erop uit? en wat doen we als we euforisch zijn. We sluiten volgende week het 3e thema af met een toets en oefenen die week daarop nog even verder met wat we moeilijk vinden.

Welke woorden schrijven we met een trema? Wanneer gebruik je een apostrof en hoe werkt het ook alweer met een bijvoeglijk, gebruikt, voltooid deelwoord! Lastige categorieën die we vaak moeten herhalen om ze goed te kunnen begrijpen.

Met IPC duiken we de natuur en de techniek in. Hoe werken tornado’s, wat zijn convectiestromen en hoe werken deze? Voer een experiment uit en verwerk die in een cirkeldiagram, en maak een windmeter.

Maar laten we vooral de leuke dingen deze maand niet vergeten. Een uitstapje naar het gymnasium, het maken van surprises en op 4 december de sintviering op school en dan aan het eind van de maand de kerstviering. Kortom veel leuke dingen voor de boeg!