Samenwerking

donderdag 2 juni 2022

Beste ouders,

Wat was het fijn om zoveel van jullie in de school te ontvangen tijdens de ouderavond van maandag 23 mei 2022. Er waren maar liefst 65 ouders aanwezig om mee te delen waar we op school mee bezig zijn. De medezeggenschapsraad (MR), de ouderraad (OR) en de activiteitencommissie (AC) zijn voorgesteld en we hebben het gehad over de voortzetting van de tussenschoolse opvang (TSO) en de nieuwe schooltijden. Over beide onderwerpen volgt nog een aparte mail met de invulling voor schooljaar 2022-2023 voor de ouders die niet aanwezig waren. Na het algemene deel was er de mogelijkheid om twee van de vier georganiseerde workshops bij te wonen. Dat bleek voor sommige ouders een lichte teleurstelling omdat alle onderwerpen interessant waren en dan duurde de workshops ook maar 20 minuten en dat bleek eigenlijk te kort te zijn. In deze Parkenpost is het stuk dat gebruikt is in de workshop over leesbevordering toegevoegd. Omdat lezen de absolute basis vormt van het onderwijs, is het zeker de moeite waard om ook thuis de nodige aandacht te besteden aan het leesplezier. Begin volgend schooljaar zal er weer een algemene ouderavond gepland worden en dan komt er weer een kans om meer te weten te komen over het onderwijs van nu en de invulling ervan op De Parkenschool. Er is al een poll op Instagram (parkenschool_apeldoorn) geweest om te vragen naar de voorkeur voor onderwerpen. Mocht u nog een onderwerp besproken willen zien of heeft u een vraag aan de school, dan kunt u ook de MR benaderen. Naast het bestaande emailadres (mrparkenschool@leerplein055.nl) zijn zij binnenkort ook te benaderen via een berichtenbox op school. Meer informatie daarover volgt. En namens de AC alvast een datum voor in de agenda: 9 september 2022 zal er een pleinfeest georganiseerd worden waarbij het nieuwe schoolplein geopend wordt en waarbij alle kinderen en hun ouders van harte uitgenodigd zijn. Gelukkig hoeven we niet tot volgend schooljaar te wachten op feestelijkheden, want er staat in ieder geval nog een ‘Muffendag’ gepland en het afscheid van Suzan van Werven, die met pensioen gaat, zal ook niet alleen maar verdrietig zijn. Kortom; naast het vele leren is er genoeg ruimte om plezier te maken met elkaar en dat is minstens zo belangrijk.

Tot in de zomer!

Inge Schoonderwoerd