Start groep 8

woensdag 24 augustus 2022

Als u dit leest hebben we de eerste schoolweek in groep 8 er al weer op zitten. Wat vliegt de tijd en wat zitten we al weer in ons schoolritme. In de eerste week maakten we kennis, deden we spelletjes, maar werd er ook al weer flink gerekend, geschreven en geoefend met de weektaak. Hieronder vindt u de doelen waar we de komende weken aan werken op de gebieden van rekenen, taal en spelling.

Rekenen:

We zijn het schooljaar gestart met blok 9 van groep 7. Dit blok is vorig jaar nog niet gemaakt en gaat over procenten, gaan we deelsommen cijferend uitrekenen, leren we grafieken en tabellen lezen en rekenen we met grote getallen.

Spelling:

C als S (citroen);

C als K (cactus);

Engelse en Franse leenwoorden;

Woorden met een y;

(bijvoeglijk gebruikt) voltooid deelwoord. (Het boek is gekocht. Het gekochte boek).

Taal:

Woordenschat: woorden die te maken hebben met politiek en bestuur;

Bijvoeglijke naamwoorden kunnen afleiden van een voltooid deelwoord;

Leestekens plaatsen in directe rede;

Herhalen onderwerp en gezegde + aanleren bepaling van plaats en tijd;

Contaminaties ( nachecken = nakijken + checken).

Aankomende maandag 29 augustus is onze informatieavond. Wilt u in Parro aangeven of u hierbij aanwezig bent? We hopen iedereen die avond te ontmoeten.

Voor de groepen 1, 4, 6 en 7 van 18.00 – 19.00 uur en voor de groepen 2, 3, 5, 8 van 19.00 – 20.00 uur.