Stibat, Inzamelproject batterijen op basisscholen

maandag 20 september 2021

Stibat zorgt in Nederland voor het inzamelen van lege batterijen, zodat deze gerecycled kunnen worden. Binnenkort kun je op onze school ook lege batterijen inzamelen. Zo zorgen we voor een beter milieu én sparen we met de ingeleverde batterijen een mooi geldbedrag bij elkaar.
Binnenkort ontvangen wij het inzamelmeubel. Vanaf dat moment kunnen alle leerlingen, ouders, verzorgers en medewerkers hun lege batterijen inleveren op school.

We vinden het belangrijk dat er op basisscholen verantwoord lege batterijen worden ingezameld. Daarom mogen er op scholen uitsluitend lege batterijen worden ingezameld die afkomstig zijn uit huishoudens van docenten, leerlingen en hun directe omgeving, zoals familie, vrienden en buren. (dus niet van winkels en bedrijven)