donderdag 13 januari 2022

Gelukkig mochten we na onze “echte “kerstvakantie weer naar school. Het is fijn de leerlingen weer in het klaslokaal te zien.

Meteen zijn we gestart met de adviesgesprekken, helaas niet live op school maar online. Bij sommige leerlingen een gespannen gezicht maar opluchting na ons gegeven advies.

De aankomende twee weken werken wij nog aan de doelen die in de vorige parkenpost stonden. Door een sluiting van een week vinden wij het van belang nog even terug te blikken en voldoende aandacht te besteden aan de doelen. Als we met nieuwe doelen starten zullen wij deze via de mail naar jullie toesturen. Hieronder nog even een overzicht per vak:

Bij taal komen de volgende doelen aan bod:

• we leren de themawoorden die bij de verhalen horen;
  • we leren wat telwoorden zijn;
  • we leren en oefenen met het toepassen van leestekens;
  • wat is een bedrijvende en lijdende vorm van een zin;
  • wat zijn wederkerende werkwoorden.

Bij spelling werken we aan de volgende categorieën:

• woorden met iaal, ieel en ueel.
  • meervouden met iken, iten, esen en eten. bijvoorbeeld: perziken, dreumesen
  • een heel werkwoord in de zin.
  • de jager en bakker woorden, lange en korte klank.
  • tegenwoordig deelwoord.

Bij rekenen gaan we werken met een rekenmachine. We gaan hiermee:

• eerst schatten en daarna narekenen;
  • getallen optellen/ aftrekken/ vermenigvuldigen en delen met een rekenmachine. Heb ik wel eerst de goede schatting gemaakt?;
  • rekenen met grote getallen met een rekenmachine;
  • sommen uit een context uitrekenen met een rekenmachine.

U heeft de ouderbrief van IPC ontvangen. Hierin kunt u lezen welke doelen aan bod komen en waar we aan gaan werken. We zijn gestart met het startpunt en de kennisoogst. Wat weten we al over Mythen en Legenden?