Plannen

dinsdag 27 september 2022

Het schooljaar loopt! We zijn goed gestart met een energiek en compleet team. Problemen als het lerarentekort en een pandemie lijken even ver weg. Toch ligt het sectorplan coronabeleid al klaar. We hopen natuurlijk dat we het niet nodig zullen hebben, maar het geeft wel rust en duidelijkheid dat we nagedacht hebben over maatregelen op het moment dat corona weer een rol gaat spelen in het dagelijkse onderwijs. Net als het jaarverslag van vorig schooljaar en het jaarplan voor dit schooljaar is het sectorplan besproken in de eerste MR vergadering van dit jaar. De documenten zijn te vinden op de website van de school en via deze link.

fase 1 tot en met 4 voorbereiding coronabeleid
Jaarverslag 2021-2022
Het Schooljaarplan 2022-2023, aug 2022

In het jaarverslag blikken we terug op vorig schooljaar. Ondanks corona en een wissel van directie en interne begeleiding is dat een productief schooljaar geweest waarin we een ruim voldoende hebben gescoord op een externe audit. Een resultaat waar we trots op zijn en dat een mooie basis vormt voor verdere ontwikkelingen.

Voor dit schooljaar hebben we hoge verwachtingen gebaseerd op de basis die er ligt en op de ambities die we hebben als team. In het jaarplan is gedetailleerd terug te lezen wat er centraal staat dit jaar. De doelen die we hebben opgesteld zijn verdeeld in ‘basisdoelen’ voor het onderwijs en ‘extra’ doelen die we kunnen bekostigen vanuit de NPO middelen. We hebben dit jaar voor het tweede (en laatste) jaar subsidie gekregen vanuit het rijk om het onderwijs te versterken en daarmee de negatieve gevolgen van het (thuis)onderwijs tijdens corona uitbraken zoveel mogelijk te bestrijden. Mede dankzij dat geld hebben we drie ondersteuners en in sommige klassen dubbele bezetting op een dag om op die manier kinderen zoveel mogelijk in kleine groepjes te kunnen begeleiden.

Ik heb er alle vertrouwen in dat 2022-2023 een fijn schooljaar wordt waarin we allemaal weer een heleboel bijleren.

Inge Schoonderwoerd