Schoolmaatschappelijk werkster

Berna Velderman is vanaf 1 januari 2023 de nieuwe schoolmaatschappelijk werkster op OBS de Parkenschool.

Wanneer kun je terecht bij de schoolmaatschappelijk werkster? Soms maak je je als ouder/verzorger zorgen over je kind. Dan kun je daar altijd over praten met iemand op school, zoals de leerkracht of de intern begeleider, maar je kunt ook in gesprek gaan met de schoolmaatschappelijk werker.

Bijvoorbeeld als je vragen hebt over de opvoeding en/of ontwikkeling van je kind. Of je maakt je zorgen over het gedrag: je kind is lusteloos of juist overactief; of heeft moeite met het aangaan van contacten met leeftijdsgenoten of bijvoorbeeld pesten. Ook kun je bij mij terecht met vragen over echtscheiding, financiën, sporten en/of activiteiten in de wijk.

Zij luistert naar uw verhaal, ze kan u tips geven, of met u meedenken en helpen zoeken naar een passende oplossing.

Schoolmaatschappelijk werk is vrijwillig en u kunt er ook zelf weer mee stoppen. De gesprekken zijn vertrouwelijk en er zijn voor u geen kosten aan verbonden.

Alleen met uw toestemming praten wij met anderen over uw vraag. Het is wel fijn, wanneer school weet dat er contact is met ons, maar niet automatisch wat wij precies bespreken.

Mocht u vragen voor Berna hebben of graag eens iets willen bespreken, dan kunt u haar rechtstreeks benaderen via onderstaande gegevens of via de leerkracht of intern begeleider.

06 – 302 644 32 b.velderman@stimenz.nl

Werkdagen: maandag, dinsdag en woensdag