Stichting Leergeld Apeldoorn – Voorst

Stichting Leergeld Apeldoorn-Voorst is een particulier fonds dat bij minder draagkrachtige gezinnen voor kinderen van 4 tot 18 jaar een aantal sociale activiteiten bekostigt. Hierdoor kunnen deze kinderen ‘meedoen’ met hun leeftijdgenootjes.

Voor wie?

Stichting Leergeld Apeldoorn-Voorst richt zich op schoolgaande kinderen in de leeftijd van 4 tot 18 jaar:

• die woonachtig zijn in de gemeente Apeldoorn of Voorst
    • en van wie de ouders/verzorgers in gemeente Apeldoorn en Voorst een inkomen hebben beneden de 130% van het bijstandsniveau. Dat gaat om de volgende bedragen (per 1 januari 2023): Alleenstaande ouder: Maximaal €1.477,- per maand; Twee ouder gezin: Maximaal € 2.109,- per maand.

Wat te verwachten?

De kinderen worden geholpen doordat voor hen een aantal zaken geheel of gedeeltelijk worden betaald:

• Ouderbijdrage
  • Kamp/reizen
  • Tweedehands fiets
  • Voor leerlingen op het voortgezet onderwijs een chromebook
  • (Een deel van) de contributie voor een sportclub, muziekles, dansles, scouting etc.
  • De kleding en andere noodzakelijke zaken bij een sport.

Aanvraag indienen?

Ouders die al bij Stichting Leergeld staan ingeschreven, kunnen hun aanvraag per e-mail sturen naar leergeldapeldoornvoorst@live.nl.

Gezinnen die nog niet zijn ingeschreven bij Stichting Leergeld, kunnen een aanvraag indienen via de website www.leergeld.nl/apeldoornvoorst/
Stichting Leergeld neemt dan zo spoedig mogelijk contact op om een huisbezoek in te plannen en de inschrijving te regelen.

Afspraak maken of meer informatie

Stichting Leergeld is iedere werkdag bereikbaar van 8.30 uur- 17.00 uur op telefoonnummer: 085 047 17 74 (lokaal tarief)

Spreekuur

Informatie over het spreekuur leest je op op de website van Stichting Leergeld.

In de schoolvakanties is Stichting Leergeld Apeldoorn-Voorst  gesloten.